08-509 000 00 helpdesk@team8.se

Problem med MMS och mobilsurf via Tele2

Problem med MMS och mobilsurf

  1. Kontrollera din förbrukning på Mitt Tele2
  2. Starta om telefonen
  3. Kontrollera inställningarna i din telefon (Se inställningarna nedan) 
  4. Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
  5. Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig
  6. Ominstallera dina inställningar genom att skicka ett tomt SMS till nummer 123 och följ sedan instruktionerna du får tillbaka.
  7. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.

 

Inställningar för MMS och data Tele2.

 

Nedan hittar du standardinställningarna för MMS och surf. Dessa inställningar finns inlagda på din telefon när du får den men kommer du inte igång med internet eller MMS är det bra att kontrollera inställningarna.

För att hämta inställningar för MMS och internet skickar du ett blankt SMS till nummer 123.

Standardinställningar för MMS

Användarnamn: Lämna blank
Lösenord: Lämna blank
Protokoll: HTTP
APN: 4G.tele2.se
Proxy-adress: 130.244.202.030
Portnummer: 8080
Startsida/meddelandeserver: http://mmsc.tele2.se

Standardinställningar för surf

Användarnamn: Lämna blank
Lösenord: Lämna blank
Protokoll: HTTP
APN: 4G.tele2.se
Startsida: http://mobil.tele2.se

 
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.